fbpx
/Garantie Produs
Garantie Produs2018-06-10T21:56:01+02:00

Garantie Produs

Garantie Produs – Dreptul cumparatorilor de a fi despagubiti in mod real si corespunzator pentru pagubele generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor este prevazut in Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului.

Potrivit Legii nr. 449/2003

-privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existente la momentul in care au fost livrate produsele.

Legea nr. 449/2003,

-se prevede un termen de doua luni, calculat de la data la care s-a constatat deficienta, in care puteti instiinta vanzatorul in legatura cu lipsa de conformitate a produsului achizitionat.

Se prevede si ca “pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia

Cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate”.

Legea nr. 449/2003

-limiteaza la doi ani termenul in care puteti solicita raspunderea vanzatorului.

Dupa expirarea acestei perioade, veti mai putea cere remedierea sau inlocuirea produselor doar ca urmare a unor vicii ascunse aparute in cadrul duratei medii de utilizare.

Garantia este definita, de legea nr. 449/2003

-ca fiind angajamentul pe care vanzatorul si-l asuma fata de dumneavoastra, fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de consumator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta.

Acordarea garantiei este obligatorie din punct de vedere juridic, fiind redactata in termeni simpli si usor de inteles.

Codul Consumului

-prevede ca produsele de folosinta indelungata trebuie sa fie obligatoriu insotite de certificatul de garantie si, daca reglementarile in vigoare prevad, de declaratia de conformitate, precum si de cartea tehnica ori de instructiunile de folosire, instalare, exploatare, intretinere, eliberate de catre producator, conform prevederilor legale.

In cazul unui produs neconform, aveti dreptul de a solicita vanzatorului repararea produsului neconform sau inlocuirea lui. Acest lucru se va realiza fara plata unei sume suplimentare, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.

In cazul produselor cu defecte

-producatorii si distribuitorii au obligatia de a le retrage de pe piata, de a le inlocui sau de a le repara. In situatia in care aceste masuri nu pot fi efectuate intr-o perioada rezonabila de timp, stabilita de comun acord intre dvs. si vanzator, aveti dreptul sa fiti compensati in mod corespunzator.

In cazul produselor folosite

-puteti conveni impreuna cu vanzatorul reducerea termenului de doi ani in care poate fi angajata raspunderea operatorului economic, dar nu la mai putin de un an de la data livrarii produsului.

Daca nu doriti sa beneficiati nici de repararea si nici de inlocuirea produsului, aveti dreptul de a cere o reducere corespunzatoare a pretului.

Clientul poate contacta in orice conditii serviciul clienti la numarul 0746191027 sau trimitand un e-mail la dental.med.office@gmail.com